خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/11/30 - 14:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
شریعت نژاد تاکیدکرد:

قیمت مرکبات مازندران 10سال بدون رشد/ اعطای یارانه صادراتی راهکاری برای بهبود بازار مرکبات کاران

نماینده مردم تنکابن در مجلس با بیان اینکه قیمت مرکبات مازندران 10سال است که بدون رشد مانده،گفت: اعطای یارانه صادراتی راهکاری برای بهبهود وضعیت اقتصادی مرکبات کاران تلقی می‌شود.

شمس الله شریعت نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت قیمت مرکبات در استان مازندران،گفت: شرایط تولید در کشور بسیار دشوار است و ازسوی دیگر نیز متاسفانه مرکبات کشاورزان نیز با بهای مناسب خریداری نمی‌شود و این در حالی است که قیمت زمین نیز در این استان روز به روز افزایش است؛ لذا ادامه فعالیت اقتصادی با توجه به شرایط نامناسب تولید برای کشاورزان توجیه اقتصادی ندارد.



نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ازسویی به کشاورزان فشار می‌آوریم که به حرفه خود بپردازند اما هیچ گونه مساعدتی از طرف نهادهای دولتی در این راستا انجام نمی‌شود.



شریعت نژاد تصریح کرد: با این اوصاف نمی‌توان از کشاورزان انتظار داشت با انگیزه به کارشان ادامه دهند و این درحالی است که بسیاری از انبارهای مرکبات در غرب مازندران پر از محصول هستند که به دلیل بازاریابی نامناسب به فروش نمی‌روند.



وی با بیان اینکه قیمت مرکبات مازندران 10سال بدون رشد مانده است،گفت: اعطای یارانه صادراتی راهکاری برای بهبود اقتصاد مرکبات کاران تلقی می‌شود.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآورشد: در مورد ذخیره سازی شب عید نیز عده‌ای محصول را به قیمت نازل از باغداران خریداری می‌کنند و تحویل دولت می‌دهند و  با این شرایط  مشخص است تولید کننده متضرر می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 232816
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار